Se prvič srečujete z Google Analyticsom? Gre za najbolj razširjeno orodje za analizo uporabe vaše spletne strani.
V tem enostavnem priročniku se bomo srečali z nekaj prvimi koraki, ki jih je potrebno opraviti za učinkovit začetek uporabe tega zmogljivega orodja za analizo uporabe spletne strani. Poizkušal bom odgovoriti na nekaj najpogostejših vprašanj tistih, ki se prvič srečujejo s tem orodjem.
Ta priročnik velja za Google Universal. Pri posodobitvi na Google Analytics 4 so se koraki generiranja računa in nekaterih poročil spremenili. Seveda v kratkem sledi tudi posodobitev naših navodil.
Kazalo vsebine
Kaj je Google Analytics?
Imate čisto novo in moderno spletno stran? Vse izgleda krasno.
Se vam pa niti ne sanja, koliko obiska zabeleži vaša spletna stran, kdo jo obiskuje, koliko časa se v povprečju zadrži na posamezni strani. Ne veste, iz kje prihajajo vaši obiskovalci na spletno stran, kje jo zapuščajo, katere so vaše najbolj “vroče” strani. Ali so vaše promocijske aktivnosti uspešne, pripeljejo ustrezen promet, ki konvertira (doseže želene cilje) ali ne.
Odgovore na ta in mnoga ostala vprašanja išče praktično vsak lastnik, oziroma upravljalec spletnega mesta.
Če želite svojo spletno stran upravljati uspešno, jo optimizirati in razumeti obnašanje vaših obiskovalcev, potem so zgornja vprašanja tista, na katera je nujno potrebno tudi odgovoriti.
Google Analytics se pri tej nalogi odreže odlično, njegova uporaba je lahko precej enostavna. Ko pa se nivo vašega znanja in razumevanja orodja povečuje, imate tudi vedno več poglobljenih vprašanj. Tako se tudi Analyticsa da precej bolj zakomplicirati in iz njega izvleči tudi poglobljene odgovore na vedno bolj zahtevna vprašanja.
Ampak ostanimo mi raje pri osnovnih pogledih in informacijah. Z njimi boste pridobili vpogled in odgovore na nekaj ključnih vprašanj, kar vam bo pomagalo razumeti uporabo vaše strani. S temi odgovori boste veliko lažje ustvarjali novo vsebino na strani, ali pa optimizirali že obstoječo.
Kot je že razvidno iz imena – Google Analytics, je to analitično orodje zasnovalo podjetje Google. Verjamejo, da s svojim delom izboljšujejo znanja in na splošno s skupino svojih orodij na splošno življenja svojih uporabnikov. Skratka gre za poenostavljanje vpogleda v informacije, ki so za upravljalce spletni h strani pomembna.
Mogoče si mislite, da svoje obiskovalce precej dobro poznate in da tega orodja ne potrebujete. Vseeno vas izzivam, da si ta priročnik pogledate, saj boste z njim zagotovo odkrili še kakšno zanimivost. Čisto na koncu pa še manjše darilce, ki smo ga ob tej priložnosti pripravili za vas.
Google Analytics za začetnike
Zakaj Google Analytics?
Pred postavitvijo nove spletne strani ste naredili raziskavo. Preverili ste veliko virov informacij, opravili raziskavo trga “kot iz učbenika”. Vsebina na spletni strani je ustvarjena tako kot mora biti.
Ko pa spletna stran ugleda luč sveta, pa dobite občutek, da to ni to. Da obiskovalci ne sprejemajo spletnega mesta, kot ste si vi zamislili, da bodo. V glavah obiskovalcev nekaj ni tako, kot ste si vi zamislili da bo.
Načrtovanje spletne strani in njene vsebine je zagotovo pomemben korak. Pomembno pa je tudi kasnejše opazovanje dogajanja na strani, ter sproti ugotavljati kaj in kje bi lahko spremenili, ter s tem izboljšati učinkovitost vaše spletke. Google Analytics vam bo pri tem nedvomno pomagal.
Gre za brezplačno orodje, ki analizira uporabo vaše spletne strani, ter vam tako ponudi uporabne podatke, s katerimi se lahko lotite optimizacije spletnega mesta.
Ko boste razumeli obnašanje obiskovalcev, ko boste razumeli, kaj se na vaši strani dejansko dogaja, boste veliko lažje tudi skrbeli za ustvarjanje nove vsebine, ter opravljali ostala opravila, ki bodo pripomogla k večji uspešnosti vašega spletnega mesta.
V nadaljevanju si bomo pogledali, kako začeti z uporabo Google Analyticsa, kako odpreti svoj račun, ter kako ga povezati s svojo spletno stranjo. Pogledali si bomo tudi nekaj osnovnih pogledov in korakov, kako začeti z uporabo analitike.
Korak-za-korakom, kako se prebiti skozi nastavitve Google Analyticsa
1. Nastavitev Google Analytics računa.
Google vsa svoja orodja povezuje preko enega uporabniškega računa. Zato, če že imate ustvarjen svoj Google račun, recimo za Gmail, se je potrebno le prijaviti v ta Google račun. V kolikor Googlovega računa še nimate, si ga ustvarite tukaj.
Odprite Google Analytics račun
Ko ste v brskalniku prijavljeni v svoj Google račun, obiščite spletno mesto Google Analytics.
Kliknite gumb “Začni meriti”.
Odprlo se vam bo pogovorno okno za za ustvarjanje novega Google Analytics računa.
Vpišete želeno ime. Priporočam, da zaradi lažjega ločevanja med računi tukaj vpišete ime spletne strani.
Kliknete gumb “Naprej”.
V naslednjem koraku izberite, kjer izberete možnost, kaj želite meriti, označite “Splet”. To pomeni, da bo sledenje delovalo na vaši spletni strani, ne glede na to, ali jo uporabnik obišče na računalniku ali na mobilni napravi.
Kliknete gumb “Naprej”.
Na zgornji sliki je prikazano, kako vnesete naslednje podatke spletnega mesta:
- Vpišite ime vašega spletnega mesta.
- Vpišite spletni naslov (url) vašega spletnega mesta.
- Izberite kategorijo, ki najbolj predstavlja vsebino na vaši strani.
- Izberite državo (Slovenija).
- Časovni pas se bo ob izbiri države nastavil samodejno.
Kliknete gumb “Ustvari”.
Odprlo se vam bo pojavno okno s pogoji uporabe Google Analytics računa. Najprej na vrhu izberite državo Slovenija. Ko preberete pogoje uporabe, s kljukico (2x) potrdite, da se z njimi tudi strinjate.
Kliknete gumb “Sprejmem”
Čestitam. Ustvarili ste svoj Google Analytics račun.
Koda za sledenje
V naslednjem koraku vam Google ponudi del kode, s pomočjo katere sledi dogajanju na vaši strani. Ta del kode je potrebno vstaviti na vaše spletno mesto.
Večina platform, na katerih stojijo sodobne spletne strani že omogoča vstavljanje kode v področje glave spletne strani (header).
Uporabite lahko tudi kakšnega izmed vtičnikov ki so pogosto na voljo za posamezne spletne platforme. Vtični so potrebni predvsem tam, ko je potrebno napredno sledenje, kot na primer v spletni trgovini. V tem primeru je tudi sama integracija sistema sledenja na spletni strani lahko bolj zahtevna.
Vendar kot omenjeno, se pogosto izziv da rešiti z vtičniki, ki so na voljo. V kolikor pa niste suvereni pri vstavitvi te kode na vašo spletno stran, vam priporočamo, da za ta del poiščete pomoč nekoga, ki vam bo to kodo za sledenje vstavil tja, kjer mora biti.
Še ena zalo priljubljena možnost vstavitve sledilne kode, pa je preko orodja Google Tag Manager, mi je prav tako eno od Googlovih orodij za pomoč upravljalcem spletnih mest.
Pri strokovni postavitvi Google Analytic kode vam lahko pomagamo tudi pri Webolutionu. Kliknite na spodnji gumb in izpolnite kontaktni obrazec obrazec in stopili bomo z vami v kontakt v kratkem.
2. Uporabne nastavitve Google Analytics računa
V desnem meniju izberite “Nastavitev znamke”.
Tukaj nastavimo spletna mesta, ki jim želimo slediti. Znotraj enega računa lahko ustvarite do 50 tako imenovanih Znamk računa.
Osnovne nastavitve, ki jih vidimo spodaj, ste že uredili pri osnovnem kreiranju računa.
V nadaljevanju predlagam naslednje nastavitve:
V kolikor imate ustvarjen Google Search Console (v kolikor ga nimate, vam to močno priporočamo), ga z gumbom “Prilagodi Search Console”, povežete s to Google Analytics značko.
Kliknite gumb “Shrani”.
NASTAVITEV POGLEDA
V Google Analyticsu za eno znamko računa lahko ustvarite več pogledov. Tukaj lahko nastavite nabor pravil, oziroma specifikacij, ki določajo, kako slediti, katerim spletnim naslovom, ter za katere namene. Na primer, če želite posebej spremljati promet iz oglaševanja, ali pa morda promet iz določene države, je tukaj pravo mesto, kjer to nastavite.
Vsekakor pa je nujno, da eden izmed pogledov vključuje vse obiskovalce.
Kljub temu, da imate lahko ustvarjenih več Pogledov, pa Google na enkrat prikaže le en pogled, med seboj jih ne morete kombinirati.
Priporočljive nastavitve “Pogleda”.
V polje, ki je označeno rdeče, vnesete del urlja na vaši spletni strani, ki določa, da je obiskovalec uporabil iskalnik. Ta nastavitev je izjemno pomembna, saj s pomočjo tega v Google Analyticsu lahko vidite, kaj obiskovalci na vaši strani iščejo. Tako lahko ugotovite kaj je težko najti in bi to lahko bolj izpostavili. To je tudi odlične način, s katerim dobite ideje, kivam jih posredujejo vaši obiskovalci, za ustvarjanje novih vsebin, ki bodo precej po meri vašega povprečnega obiskovalca.
Primer:
Če na spletni strani 24ur.com v iskalnik vpišete “novice”, vidite spletni naslov (url): https://www.24ur.com/iskanje?q=novice
V tem primeru bi v naše polje vpisali “q=”, saj to kaže na to, katero ključno besedo smo iskali.
Kliknemo gumb “Shrani”.
NASTAVITEV POMEMBNIH CILJEV
V osnovi smo sedaj že naredili veliko delo. Podatki o obisku spletne strani se že stekajo v analitični program. Seveda ima vsaka spletna stran nek svoj namen, cilj za katerega želimo, da ga obiskovalci dosežejo. Tako govorimo o enem, ali pogosto celo o več ciljih, ki jih bomo merili.
Z nastavitvijo in spremljanjem ciljev boste lahko lažje razumeli obnašanje obiskovalcev vašega spletnega mesta pred dosego posameznega cilja.
Nastavitev ciljev najdete v skrbniškem vmesniku, v stolpcu “Pogled”.
Kliknite na gumb “+ Nov cilj“, ter s tem pričnite z nastavljanjem novega cilja. Odpre se vam okno z nastavitvam, kjer enostavno sledite čarovniku, ki vam pomaga nastaviti vaše cilje.
V osnovi sta tukaj dve možnosti:
1. Predloga
Tukaj lahko najdete nekaj že predpripravljenih možnosti. Izberite tisto, ki je najbolj primerna tistemu, kar boste sledili.
Kliknite na gumb “+ Nov cilj“, ter s tem pričnite z nastavljanjem novega cilja. Odpre se vam okno z nastavitvam, kjer enostavno sledite čarovniku, ki vam pomaga nastaviti vaše cilje.
V osnovi sta tukaj dve možnosti:
2. Po meri
Google Analytics vam tukaj odpira praktično neomejene možnosti. Nastavite lahko cilj popolnoma po vaših željah in potrebah.
Tukaj na tej točki – spodnja slika, boste lahko natančno specificirali lastnosti vašega cilja. Najprej svoj želeni cilj poimenujete z imenom, ki vam bo kasneje pomagal prepoznati ta cilj. Nato pa uredite zahtevane specifikacije.
V kolikor potrebujete pomoč pri nastavitvi za vas pomembnih ciljev spletne analitike, vam pri tem lahko pomagamo. V stik z nami lahko stopite tako, da kliknete spodnji gumb in izpolnite kontaktni obrazec.
V razdelku podrobnosti o cilju je potrebno natančno nastaviti lastnosti cilja, ki ga želite meriti. Če ste kot cilj na primer določili določeno stran vašega spletnega mesta, kot cilj nastavite točni url naslov. Vsakemu cilju lahko določite tudi vrednost.
Kot izbirno možnost lahko vidite tudi nastavitev za “Tok” (lijak). Tukaj opcijsko nastavite posamezne korake, za katere želite, oziroma pričakujete, da jim obiskovalec sledi, preden doseže nastavljeni končni cilj. Ustvarite tok, oziroma lijak.
Čestitam.
Uspešno ste ustvarili svoj Google Analytics račun in opravili potrebne osnovne nastavitve za uspešno delo z analitiko spletne strani.
Vendar, če želite prejete podatke uporabiti sebi v prid, pa je pomembo, da spoznate tudi osnovne poglede samih poročil v Google Analytics računu. Le-ta nam omogoča sledenje podatkom v več različnih, že v naprej pripravljenih poročilih, ki pa se v določenih detajlih razlikujejo, glede na nastavitve, ki smo jih predhodno nastavili.
Nekaj več o samih poročilih pa v naslednjem koraku. V tem trenutku pa si najprej privoščite požirek kave ali morda vode – zaslužili ste si 🙂
Spoznajte različne vrste Google Analytics poročil
Vsak posameznik lahko vidi prilagojen vmesnik in poročila se lahko malenkost razlikujejo glede na vse nastavitve, ki smo jih opravili v prvem delu tega bloga.
Vsako posamezno poročilo vam bo omogočilo vpogled v globino vaše spletne strani, obnašanje obiskovalcev, lahko boste prepoznali morebitne pomanjkljivosti in na podlagi le-teh spoznanj oblikovali določene izboljšave. Tako bo vaša spletna stran iz časa v čas postajala vedno boljša in bolj učinkovita.
Za začetnike, ki se s poročili v Google Analyticsu šele srečujejo in ga počasi spoznavajo, so poročila sprva lahko nekoliko zmedena in nerazumljiva. Vendar se bom potrudili, da v nadaljevanju prikažem tiste najbolj osnovne, ki bodo za začetek zadostovali.
Ker je naš Google Analytics testni račun, ki smo ga uporabili zgoraj nov in zato nima shranjenih še nobenih podatkov o obiskovalcih, si bom v ta namen demonstracije izposodil prikaze drugih uporabnikov Google Analyticsa.
V REALNEM ČASU (REAL TIME REPORT)
Google Analytics v svojem brezplačnem paketu ponuja okoli 10 milijonov ogledov strani mesečno za spletno stran. Za premium uporabnike je ta omejitev precej višja in je postavljena na 1 milijardno ogledov mesečno. Seveda pa Google zagotavlja uspešno sledenje tudi uporabnikom, za katere pakete pripravijo individualno in ki presegajo tudi mejo 1 milijardno ogledov mesečno.
Poročilo “V realnem času” vam omogoča vpogled v trenutno dogajanje na vaši spletni strani. Kot že samo ime pove, pogled omogoča uvid v točno tistem časovnem okviru. Ta poročila so naprej razdeljena na odseke – Pregled, Lokacije, Viri prometa, Vsebina, Dogodki in Konverzije.
Poročilo v realnem času vam poleg točnega števila aktivnih obiskovalcev, ki so v tem trenutku na vaši spletni strani pokaže tudi, katere strani vašega spletnega mesta se trenutno ogleduje, prikazan je seznam najbolj obiskanih strani, ter ostale matrike, ki smo jih omenili trenutek nazaj.
Osnovni podatki dogajanja na strani v realnem času so vidni v splošnem pregledu. V kolikor pa želite preveriti posamezne parametre bolj natančno, pa si lahko odprete posamezni odsek, kjer so ti podatki predstavljeni bolj natančno.
CILJNA SKUPINA (AUDIENCE REPORT)
Za uspešen obstoj in rast katerega koli podjetja je med drugim pomembno tudi to, da pozna svojega kupca. V tem poročilu boste našli vse informacije in lastnosti obiskovalcev vašega spletnega mesta.
Demografsko poročilo vam bo pokazalo podatke o starosti in spolu vaših obiskovalcev. Poročilo o interesih vam bo prikazalo splošne skupine interesov, v katere je po obnašanju na spletu Google razvrstil vaše obiskovalce. Geo poročilo, oziroma Geoinformacije vam prikažejo analizo lokacije in jezika obiskovalcev. Prav tako lahko sledite tehnologiji, ki jo vaši obiskovalci uporabljajo za brskanje po vašem spletnem mestu. Na primer – namizni računalnik, oz. mobilna naprava.
POROČILO “PRIDOBITEV” (ACQUISITION REPORT)
Ne glede na to, kolikšen je promet na vašem spletnem mestu, prej ali slej bo prišel čas, ko boste želel poznati vir vašega prometa.
V tem pogledu lahko spremljate, iz kje so bili vaši obiskovalci preusmerjeni na vašo stran. Tako boste lahko tudi lažje sledili različnim marketinškim akcijam, objavam v člankih, spletnim pasicam, objavam na družabnih omrežjih in podobno.
POROČILO VEDENJE (BEHAVIOR REPORT)
S tem poročilom boste imeli jasen podrobnejši vpogled v dogajanje na vaši strani.
Med drugim lahko ugotovite, katera stran vašega spletnega mesta pritegne največ obiska in katera povzroči največ izhodov iz vašega spletnega mesta.
V kolikor imate vključeno beleženje iskalnih nizov, boste tukaj lahko razbrali, kaj obiskovalci na vaši strani najbolj iščejo. S tem podatkom boste določene stvari lahko bolj izpostavili, lahko pa tukaj najdete idejo za novo vsebino na vaši strani.
Vidite lahko tudi hitrost delovanja posameznih stvari vašega spletnega mesta. To je namreč eden od pomembnejših faktorjev uspešnosti spletne strani. Tako za pozicioniranje v iskalnikih, kot za dobro uporabniško izkušnjo obiskovalcev.
POROČILO “KONVERZIJE” (CONVERSION REPORT)
S tem poročilom boste imeli jasen podrobnejši vpogled v dogajanje na vaši strani.
Med drugim lahko ugotovite, katera stran vašega spletnega mesta pritegne največ obiska in katera povzroči največ izhodov iz vašega spletnega mesta.
V kolikor imate vključeno beleženje iskalnih nizov, boste tukaj lahko razbrali, kaj obiskovalci na vaši strani najbolj iščejo. S tem podatkom boste določene stvari lahko bolj izpostavili, lahko pa tukaj najdete idejo za novo vsebino na vaši strani.
Vidite lahko tudi hitrost delovanja posameznih stvari vašega spletnega mesta. To je namreč eden od pomembnejših faktorjev uspešnosti spletne strani. Tako za pozicioniranje v iskalnikih, kot za dobro uporabniško izkušnjo obiskovalcev.
Poročila o konverziji ciljev
V prvem razdelku tega bloga smo ob koncu nastavljanja Google Analytics računa nastavili tudi želene cilje. Ti cilji, oziroma poročilo o dosegu in na splošno uspešnosti teh ciljev bo vidno v tem razdelku.
Poročila spletnih trgovin
Ta del sledenja konverzijam bo aktiven le, če boste v svojih nastavitvah izbrali e-trgovino. Tudi implementacija sledenja v sami spletni trgovini je bolj kompleksna, saj mora trgovina v Google Analytics pošiljati dodatne podatke o produktih, korakih pri naročanju in podobno. Tako boste imeli vpogled v uspešnost prodaje posameznih izdelkov, oziroma skupin, kar pa boste enostavno lahko povezali tudi z učinkovitostjo vira prometa na primer.
Sicer večina platform spletnih trgovin omogoča urejanje le-tega preko posebnih vtičnikov za sledenje spletnim trgovinam, zato o tem preverite pri vašemu upravljalcu spletne trgovine.
Niste prepričani, ali vaša spletna trgovina omogoča napredno sledenje za trgovine? Kontaktirajte nas in skupaj bomo preverili.
Poročilo večkanalnih tokov
To poročilo vam bo pomagalo razumeti uspešnost vaših posameznih kampanj in marketinških dejavnosti na splošno. Poročilo omogoča tudi vpogled v kombinacijo različnih virov prometa in morebitno prekrivanje občinstva.
Orodje za primerjanje modelov
To poročilo je sicer eno od podpodročij poročila večkanalnih tokov. Poda vam različen pogled v zasluge za dosego cilja. Lahko izberete različno časovno obdobje.
Na primer ali vse zasluge za dosego cilja dobi prvi klik, ki je obiskovalca pripeljal na stran, ali zadnji. So morda kliki na stran enakovredni?
Če smo skupaj prišli do te točke, imate sedaj dovolj informacij in znanja za osnovno delo z Google Analyticsom. Veste kako se odpre in nastavi sledenje z Google Analyticsom. Na hitro smo pogledali tudi osnovne poglede poročil, ki vam dajejo zadosti začetnega vpogleda v učinkovitost uporabe vaše spletne strani.
Ogled in razlaga poročil v Google Analyticsu
V kolikor niste suvereni pri nastavljanju svojega Google Analytics računa, vam predlagam, da za pomoč poiščete strokovnjaka. Sama osnovna postavitev sicer res izgleda enostavno, vendar če kodo za sledenje vstavite na napačno mesto, lahko povzročite, da vaša spletna stran celo preneha delovati.
Pravilna konfiguracija samega računa je pomembna tudi s stališča podatkov. Vsa poročila vam bodo izjemno pomagala, vendar pod pogojem, da v sistem prihajajo pravilni signali. V kolikor Google Analytics ne prejema pravilnih podatkov, tudi poročila ne morejo biti pravilna. Posledično pa tudi vaše odločitve o spremembi in optimizaciji spletne strani ne bodo na mestu.
Branje Google analytics poročil v osnovi ni težko. Če imate vsaj osnovno znanje branja grafov, je za začetek dovolj. Vendar pozor. Osnova je osnova. Vzemite si čas in se s časoma poglabljajte v različna poročila, ki vam jih orodje ponuja. Bolj kot boste vašo spletno stran dopolnjevali, bolj bo potrebno globlje znanje in razumevanje informacij, ki vam ji Google Analytics ponuja. Raje preverite dvakrat, si oglejte kakšen Youtube video, ki ga pripravljajo strokovnjaki v Google Analytics podpori, saj velja enako kot zgoraj – napačno prebrani podatki lahko vodijo do napačnih odločitev.
Za konec
Vsekakor je Google Analytics nedvomno odlično orodje za merjenje in analizo prometa na vašem spletnem mestu. Odlikuje ga podajanje pravih in učinkovitih informacij v pravem trenutku, kar vam omogoča, kot upravljalcu spletne strani, pravilno odločanje v ključnih trenutkih. Prava informacija, povezana s pravim znanjem pa je zmagovita kombinacija pri rasti uspešnosti vsakega spletnega mesta.
Upam, da vam je ta vodnik korak-za-korakom pomagal odgovoriti na nekaj vaših vprašanj in dvomov o Google Analyticsu. Če pa imate še kakršno koli vprašanje in potrebujete bolj specifične informacije o vašem spletnem mestu, pa vam z veseljem pomagamo. Kliknite na spodnji gumb, izpolnite kontaktni obrazec in se vam oglasimo.